17.02.2014

[Das Erste Mal] Tümpelfinger / [The First Time] pond fingers

Ich liebe Schichtmalerei auf Papier, Holz und Leinwand. Auf Nägeln ist das neu für mich, auch wegen des recht anderen Farbverhaltens. Dann habe ich nur zwei Jellies. Einen lila und einen dunkel-blaugrünen. Letzterer ist relativ neu und wurde für meinen ersten Versuch der Pond Nails auserkoren.

Ich fing an mit einer Schicht grün und platschte einige weiße Dots rauf. Dann die  zweite Grünschicht, weitere Dots und nach der dann folgenden Grünschicht fand ich,  dass das Jelly doch recht dunkel ist, die ersten Dots musste ich schon fast suchen und bei noch einer Schicht wären sie im Tümpel ersoffen.  Für das nächste mal werde ich mal den lilanen versuchen oder den grünen mit etwas Klarlack "verdünnen".

Ich finde diesen Effekt toll, wenn er denn gelingt,  und man kann eine Menge damit machen.

Habt ihr euch schon mal an so einer Schichtarbeit probiert?

Tümpelgrün: Leopard Nail  Polish in "dark green"
Weiß: Rival de Loop



I love layer painting on wood, paper and canvas. On nails its new for me, the polish behaves quite different to paint. And I only have two jellies. One purple and one dark blue-green. The second is rather new and was the one for my first try of Pond Nails

I started with one coat of green and sploshed  some white dots on. Then the second green coat,  more dots and after the following green layer I found everything rather dark. The first dots were already hard to see and after another coat of polish they would have drowned in the pond... hm.

For the next time I'll use the purple one or "thin" the green one with clear polish.
have you tried layering polish? 

Pond green: Leopard Nail  Polish in "dark green"
White: Rival de Loop 

Kommentare:

  1. That is so creative. I would have never thought of doing something like this!

    What sort of paintings do you do? I like to paint too, but I'm an amateur :P

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you, Rhea!

      It wasn't my idea like this, but I always like playing with transparencies. I'll try this again with more peace and different polishes. I have some ideas *hehe*

      I do phantastic paintings .. I did, I have to say, because I have sold most of my atelier for my big move and pause my painting. I concentrate on my nail painting, I have not much space for painting... but one day, I'll paint again. Painting is soo much fun. (I'm all self-taught)

      My paintings are mainly phantastic, women with textured backgrounds in which you could see lots of faces, shapes.... just "accidentally", like in clouds.

      I did them in acrylics with glazing mediums and special relief materials and light reflecting materials, so they look different from the angle you look at.

      But I did other things, too... jewellery, artist dolls, all "one of a kind". I even painted pebbles as chocolates ... and cheese. I like fun and beauty, I've made a new version of a historic board game, too.

      If there was an interest *cough* I could show some things here... :-P


      Löschen
    2. Of course, I would LOVE to see some of your paintings. Please do show them here! They sound really interesting, and I sort of got an idea of what you described, but photographs would be even better :D

      Apart from the paintings, I'd love to see the jewellery and the board game too! :)

      Löschen
  2. :-))))
    Okay, I'll prepare a little exhibition here in my gallery :-Pafter all, my fingertip gallery is a gallery for my work :o)
    I have only a few pics in the moment, no originals, but that doesn't stop me!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Oh that's great! I can't wait to see your paintings :)

      Löschen
    2. I'll see what I can find. I can always make more than one posting ;-)

      Löschen
  3. Jelly Sandwich? Cool, muss ich auch mal wieder machen.
    Du erwähnSt ja hin und wieder deine Pigmentemischerei und Malerei, würde mich auch freuen, wenn du was zeigst/erzählst :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Jooh, bin ich am Vorbereiten. Dazu brauch ich ein bisschen mehr Ruhe als beim "zwischendurch lackieren",aber ich hab einiges vorbereitet bzw. einigermaßen durchdacht. Würde ja gerne gleich anfangen, aber ich muss erst noch einige sehr wichtige *ächz *Dinge erledigen... und dann noch kurz diese Woche kurz älter werden.... aber nicht vergessen! *schwör *

      Löschen
  4. Lustige Sache :D Muss ich mal ausprobieren Mit rosa oder so.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ein rosa Tümpel ist auch bestimmt schön ;-)

      Löschen

Danke für deine Meinung! Kommentare mit Links lösche ich, wenn sie eindeutig keinen Bezug zum Artikel haben.

Thanks for commenting! Comments with a link are deleted, when they are clearly not referring to the article.