13.09.2014

[Manhattan Birthday Colours] Green Bow mit was obendrauf / Green Bow with something on top

Dieser Lack hat ein schönes warmes,  metallisch schimmerndes Grün. Ich empfinde die Farbe als sanft und mag sie sehr. Zuerst erinnerte sienmich an den grünen Schimmerlack von den Community Colors,  abermdas ist doch dunkler und, grüner" im Schimmer, nicht so golden.
Die Deckkraft ist recht gut, ihr seht eine einzige Schicht, nur der Ringfinger bekam zwei, weil dort die Schicht zu dünn war. Ich wollte noch ein wenig rumsauen, deswegen reichte mir eine Schicht. Die Trockenzeit war bei einer Schicht natürlich superschnell.

Gesagt, getan. Meinen goldenen Sandlack aus der Beach cruisers LE von Essence suchte ich als Partner. Ihn habe ich mit einem Stäbchen aus einem Wattestäbchen  auf die Nägel gepustet. Vorher hatte ich alles, oder wenigstens das meiste,  mit Bastelkleber isoliert.

Nach einer angemessenen Sauerei über Zeitungspapier war das Meiste auf den Nägeln gelandet und das Ergebnis finde ich recht schön, gerade auch diesen 3D -Effekt, den der Sandlack produzierte.

(Der Manhattan-Lack wurde mir kosten- und bedingungslos zur Verfügung gestellt)




This polish has a delightful soft metallic green. I like it very much, although I thought first that it was too close to the green shimmery one of Manhattan's Community Colours, but it's not, since the latter one is much darker and greener in the shimmer. This one has more a goldy shimmer.

Coverage is quite good, you see one coat, but the ring finger has two. Naturally the one coat dried super fast.

Two coats would have been perfect, but I wanted to mess around a little...

I chose the golden textured polish from the beach cruisers LE by Essence and splattered some of it onto my green, after isolating most with some craft glue. Most of it didn't land on the newspaper and it looked quite ok, I think. I like the 3D effect of the textured splotches. Anyway, I used the little tube which is used as a handle in most cotton bud "sticks" for blowing (of course after I took the cotton wool off on both sides)

(The Manhattan polish was given to me for free and without conditions)

Kommentare:

  1. The green is pretty, I do like a good green :-)

    The Essence gives a strange effect, but I quite like it :-)

    You are not going to believe this......but Scotland is currently experiencing very, very warm weather!!! :-O It's been like this for a last few days!!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thanks :-) I love green, I'm a secondary colour person. I love it with purple and orange best :-)
      I am always the one for new, unusual or strange effects :-P there is always more to create than just a shiny surface ^^

      Today it was quite damp and relatively (compared to the last few days) warm, but it's definately autumn. Lets see, the next days it was supposed to be cooler ... and the promised thunderstorm hasn't arrived yet. Let's see. Lets hope we all get some late heat wave ;-)

      Löschen
  2. Ich finde das grün an dir richtig toll!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danköö :-) ich liebe grüne Finger :-)

      Löschen

Danke für deine Meinung! Kommentare mit Links lösche ich, wenn sie eindeutig keinen Bezug zum Artikel haben.

Thanks for commenting! Comments with a link are deleted, when they are clearly not referring to the article.