21.09.2014

Neongelb mit Erbsen /Neon Yellow with peas

Na ja,  nicht ganz. Aber als ich mir meine Dose meiner heiß geliebten Wasabi-Erbsen griff,  kam mir das fast so vor.

Jedenfalls schnappte ich mir heute meinen neongelben Lack aus dem Caviar-Pakets von Primark, dass ich letztens noch für einen Euro ergattern konnte und pinselte drauflos. Ein schönes Neongelb, ein bisschen sheer, aber für mich nicht negativ zu sehen, weil nur fast und mir gefällt die Tiefe, die dabei entsteht. Ansonsten hat der Lack das selbe Aroma wie alle Primark -Lacke *seufz* und trocknet völlig ok. Das für Neonfarben nicht untypische wachsartige Finish mag ich auch gerne. Bin also zufrieden.

Danach musste ich noch etwas punkten... und griff mir den teal/blaugrünen Lack von Misslyn's Sweet Summer, den ich immer noch nicht lackiert hatte... *tztz* "take me to paradise" heißt er.  Interessanterweise wirkte das Gelb danach viel grüner O_o ich werde das irgendwann mal mit orange oder rot auf gelb robieren, ob es auch damit klappt... dass das gelb anders wirkt.

Die Dose mit den Erbsen ist jetzt leider leer *mampf* und ich werde mir die hübsche Dose auswaschen und was reinpacken. Macht ihr sowas auch manchmal mit schönen Verpackungen?

(Der Lack von Misslyn wurde mir kosten- und bedingungslos zur Verfügung gestellt)



... Well not quite. But it seemed like it, when I grabbed my favourite wasabi peas.
I decided to use my still unused neon yellow from a Primark caviar bead set (I got for one euro in the sale) and brushed away.

It's a lovely neon yellow, semi sheer,which I don't see as negative, because I like ththe depth which comes with that. Besides that, the polish hhas the usual Primark fragrance *sigh* and dries ok. The waxy finish I like, too.

Then I had to dot around a little. I took a teal polish by Misslyn of the "sweet summer" LE, which I haven't really used yet. "Take me to paradise" it's called. Interestingly the yellow looked much greener than before. Must try this with the orange/red spectrum, if the colour would change accordingly.

The can of peas is now unfortunately emptied *yum* and Ill clean the can and use it for something. Do you do these things sometimes, keeping pretty packages for something?

(The Misslyn polish was given to me free of costs and conditions)

Kommentare:

  1. This looks great! I know what you mean about the 'Primark' fragrance - they do tend to smell a little! :-|

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Yes, they dooo. I detected dufferent smells, some smell only of solvent, others have some kind of perfume in the solvent smell and taste funny, even the day after polishing, when you lick your fingers *brrr* surely not healthy, but if you have sauce on your fingers...

      Löschen
    2. I forgot -by now Ive learned to like the smell...I know I'm funny O:-)

      Löschen
    3. LOL sometimes it's fun to read what I'm actually writing... "dufferent" *giggle *

      Löschen
    4. Hahah!!! Yeah most of the Primark ones do smell quite nasty and chemically - if you know what I mean! It can't be too healthy lol! I'm not sure I could ever 'like' the smell - I tolerate it if the polish is lovely! ;-)

      Löschen

Danke für deine Meinung! Kommentare mit Links lösche ich, wenn sie eindeutig keinen Bezug zum Artikel haben.

Thanks for commenting! Comments with a link are deleted, when they are clearly not referring to the article.